Portfolio Categories Ruimtelijk ontwerp
Gumtree Creatieve Communicatie is een reclame- en ontwerpbureau dat ‘het idee’ hoog in het vaandel heeft staan en dat combineert met helder en fris grafisch ontwerp.
Gumtree Creatieve Communicatie, conceptontwikkeling, grafische vormgeving, website, positionering, arbeidsmarktcommunicatie, communicatie, reclame
-1
archive,tax-portfolio_category,term-ruimtelijk-ontwerp,term-79,stockholm-core-1.0.8,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Werken bij ProRail is werken aan jezelf

De afdeling HRM van ProRail vroeg ons te helpen het HR aanbod meer bekendheid te geven binnen het bedrijf, medewerkers te laten weten waar ze dit aanbod kunnen vinden zodat men er uiteindelijk ook meer gebruik van maakt.

 

We transformeren het meestal nogal gedachteloze loopje door de (interne)tunnel tussen 2 ProRail gebouwen tot een heuse experience. Omdat veel mensen met de blik naar beneden gericht door de tunnel lopen hebben we bedacht juist daar de aandacht te pakken door een gigantische vloersticker te ontwerpen. Hierop staan de 4 paden via welke medewerkers zicht kunnen ontwikkelen.

 

Door de verschillende ‘zijsporen’ te volgen maken medewerkers op een speelse manier kennis met het HR aanbod. Ook vertellen medewerkers over hun persoonlijke ervaringen. Omdat zij zich kwetsbaar durven op te stellen verlagen we de drempel om ook daadwerkelijk contact te zoeken met bijvoorbeeld een loopbaanadviseur, je manager of om online een product te ‘bestellen’.

 

Om de campagne ook op de regio kantoren te kunnen voeren lieten we een mobiele versie bouwen in de vorm van een zuil op een full colour geprint vloerkleed.

 

Het aantal loopbaangesprekken is in korte tijd met ruim 34% gestegen.

In Flanders Fields Exhibition

Het In Flanders Fields Museum brengt het historische verhaal van de Eerste Wereldoorlog in de West-Vlaamse frontstreek. Het is gevestigd in de heropgebouwde Lakenhallen van Ieper. In samenwerking met Totems bedachten we deze tentoonstelling over Chinese immigranten die in de eerste wereldoorlog naar Europa werden gehaald om hier te komen werken. Het tentoonstellingsconcept is opgebouwd rond 5 grote poorten die de bezoeker het verhaal van de  immigranten vertellen. Van hun situatie in China en de bootreis, tot de gruwelijkheden die ze hier aantroffen en de velen die hier het leven lieten.

ProRail Spoorparade

Op de spoorparade in Amersfoort presenteerde de gehele spoorse wereld zich aan het publiek ter ere van het 175 jarig bestaan van het spoor. ProRail vroeg ons een fysieke presentatie te bedenken die opvallend was en interactief. We bliezen twee stukken spoorstaaf dusdanig op dat het vrijstaande elementen in de ruimte werden. In de eerste vorm ontwikkelden we een ‘draisine game’ waarin de bezoekers een virtueel parcours zo snel mogelijk moesten afleggen door de hendel op en neer te bewegen. Daarnaast bedachten we een knikkerbaan. Door alle wissels goed te plaatsen kwamen de treinen volgends ‘dienstregeling’ aan op het perron. De tweede vorm bevatte drie modelbouw treinen die gecombineerd met een videopresentatie de ontwikkeling van het spoor verbeeldden.

DITCM Experience Center

DITCM Innovations is een partij die zich bezig houd met het versnellen van slimme mobiliteitsoplossingen. Met name in de automotive. Slimme mobiliteitsoplossingen zullen bijdragen aan vlotter verkeer, hogere verkeersveiligheid, een schonere omgeving en meer comfort voor chauffeurs. Op de Automotive Campus in Helmond ontwikkelden we een Experience Center. In deze ruimte kunnen partners hun laatste innovaties presenteren aan derden. Centraal in de ruimte staat een meubel wat aan de ene kant plaats biedt aan een bestuurder, compleet met stuur, scherm en pedalen, en aan de andere kant een vergadertafel is. Een tweede eyecatcher in de ruimte is de bijzondere draaibare toegangsdeur.

We ontwierpen in een eerdere fase al de DITCM identiteit.

Bouwkeet als infocenter

Gemeente Amsterdam renoveert de metrostations van de Oostlijn. In de positioneringsfase van dit project hebben we de metafoor van een rondreizend circus bedacht. De bouwploeg strijkt ergens neer, ‘doet zijn kunstje’ en trekt weer verder naar het volgende station. Vanuit die metafoor is het idee van de bouwkeet ontstaan. Om als project continue en maximaal bereikbaar te zijn voor je omgeving moet je aanspreekbaar zijn ter plaatse. In de keet kan je zomaar binnenwandelen. Voor een bak koffie, een vraag of een klacht. De buitenzijde van de keet is gebaseerd op de Amsterdamse huisstijl. Binnen aan de stamtafel kan je naast een van de twee bouwvakkers gaan zitten die levensgroot op de achterwand staan. Naast een kast met projectinformatie maakten we ook een tijdlijn waarop je precies kan zien waar wordt gewerkt en hoe lang het nog duurt.