Portfolio Categories Grafisch ontwerp
Gumtree Creatieve Communicatie is een reclame- en ontwerpbureau dat ‘het idee’ hoog in het vaandel heeft staan en dat combineert met helder en fris grafisch ontwerp.
Gumtree Creatieve Communicatie, conceptontwikkeling, grafische vormgeving, website, positionering, arbeidsmarktcommunicatie, communicatie, reclame
-1
archive,tax-portfolio_category,term-grafisch-ontwerp,term-70,stockholm-core-1.0.8,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Boek: “niet zomaar een trammetje”

Wat ging er goed en wat kan er een volgende keer beter? De ombouw van de Amstelveenlijn naar de hoogwaardige tramlijn die het nu is heeft flink wat voeten in de aarde gehad. Wij hielpen de projectorganisatie met dit door AT Osborne geschreven boek waarin de lessen geleerd staan opgeschreven. Let ook op de bijzondere bindwijze met het garen in de kleuren van de Amstelveenlijn.

vidaXL. Great people grow XL

For vidaXL, we developed the new employer brand.

 

vidaXL is growing faster than the speed of light. They’ve been doubling their figures every year since our foundation in 2013. To keep up with their own success they take on challenges, take chances and try new things everyday.

At vidaXL people don’t see road bumps as obstacles, but as an opportunity to enjoy the sweet, sweet smell of victory. They owe their great success to our great people. That’s why they love to invest in personal growth. By offering the freedom to seize all opportunities they see. So they can thrive big time and grow XL!

Getnoticed. Harvest your talent

Getnoticed helpt opdrachtgevers met het vinden, bereiken en werven van de juiste medewerkers. Dit doen zij door het combineren van specialistische kennis over de arbeidsmarkt, innovatieve webtechniek en effectieve online marketing. Zo Gumtree ontwikkelde de Getnoticed identiteit.

Werken bij ProRail is werken aan jezelf

De afdeling HRM van ProRail vroeg ons te helpen het HR aanbod meer bekendheid te geven binnen het bedrijf, medewerkers te laten weten waar ze dit aanbod kunnen vinden zodat men er uiteindelijk ook meer gebruik van maakt.

 

We transformeren het meestal nogal gedachteloze loopje door de (interne)tunnel tussen 2 ProRail gebouwen tot een heuse experience. Omdat veel mensen met de blik naar beneden gericht door de tunnel lopen hebben we bedacht juist daar de aandacht te pakken door een gigantische vloersticker te ontwerpen. Hierop staan de 4 paden via welke medewerkers zicht kunnen ontwikkelen.

 

Door de verschillende ‘zijsporen’ te volgen maken medewerkers op een speelse manier kennis met het HR aanbod. Ook vertellen medewerkers over hun persoonlijke ervaringen. Omdat zij zich kwetsbaar durven op te stellen verlagen we de drempel om ook daadwerkelijk contact te zoeken met bijvoorbeeld een loopbaanadviseur, je manager of om online een product te ‘bestellen’.

 

Om de campagne ook op de regio kantoren te kunnen voeren lieten we een mobiele versie bouwen in de vorm van een zuil op een full colour geprint vloerkleed.

 

Het aantal loopbaangesprekken is in korte tijd met ruim 34% gestegen.

Laat je horen voor de Gaasperplas!

Laat je horen voor de Gaasperplas! Een heuse participatie karavaan trekt voor Amsterdam Zuidoost. Want de Gaasperplas gaat op de schop. Er liggen verschillende ontwerp varianten die getoetst moeten worden bij de bewoners. Het idee ontstaat om wat typisch zomerse rumoer te creëren met strandstoelen, schaafijs en een brassband. Een groot aantal mensen wordt een enquete afgenomen en men kan reageren op de ontwerpen. Zo kan het stadsdeel weer een nuttige verdiepingsslag maken. Het vrolijk roepende mannetje (Adam) is in korte tijd het herkenbare middelpunt van de campagne geworden.

Verhoeve Finance Employer Branding

Verhoeve Finance is een detacheerder van Finance professionals die op zoek zijn naar avontuur in hun carrière en geen trek hebben in een voorgeprogrammeerd loopbaanpad. Zij willen hun rugzak vullen met heel veel ervaring bij evenzoveel opdrachtgevers. En dat alles met de zekerheid van een vast dienstverband. Wij ontwikkelden een employer branding concept voor Verhoeve. ‘De wereld ligt aan je voeten’. We bedachten en produceerden een aantal (testimonial) video’s om de cultuur van Verhoeve uit te dragen en implementeerden diverse verbeteringen in de website.

Lidl Arbeidsmarktcommunicatie

Steeds meer bedrijven gaan inzien dat ze niet alleen aan hun corporate merk moeten werken maar ook aan hun Employer Brand. Hoe kijken werkzoekenden tegen mijn merk aan? Wat is hun perceptie bij Lidl als werkgever? Op die manier wordt het niet alleen makkelijker precies die mensen te vinden die bij je cultuur passen maar doe je dat uiteindelijk ook tegen lagere kosten. Voor Lidl Nederland vertaalden we dat naar de slogan ‘Altijd de beste willen zijn’. Dat verwoordde precies de mentaliteit die je als nieuwe Lidl medewerker moest hebben om succesvol te kunnen zijn binnen het bedrijf.

Ook bedachten we een succesvolle wervingsactie voor vakantiemedewerkers. Deze uitingen werden achterop kassabonnen gedrukt en als advertenties en flyers verspreid.

Grand Café ’t Filmhuys

Willeke en Rolf Coenen konden hun droom vervullen door in het Centrum van Amersfoort aan de Groenmarkt een prachtig pand te betrekken en het om te dopen in ’t Filmhuys. Een knipoog naar de gloriejaren van weleer toen ‘het Filmhuis’ een succesvolle horeca onderneming was. We ontwierpen niet alleen het logo en de identiteit maar gaven ook een aanzet voor de stijl van het interieur middels moodboards. Inmiddels in de maandelijkse ‘033 borrel’ een groot succes en kan je er ook heerlijk eten.

In Flanders Fields Exhibition

Het In Flanders Fields Museum brengt het historische verhaal van de Eerste Wereldoorlog in de West-Vlaamse frontstreek. Het is gevestigd in de heropgebouwde Lakenhallen van Ieper. In samenwerking met Totems bedachten we deze tentoonstelling over Chinese immigranten die in de eerste wereldoorlog naar Europa werden gehaald om hier te komen werken. Het tentoonstellingsconcept is opgebouwd rond 5 grote poorten die de bezoeker het verhaal van de  immigranten vertellen. Van hun situatie in China en de bootreis, tot de gruwelijkheden die ze hier aantroffen en de velen die hier het leven lieten.

Leidraad Systems Engineering

Diverse grote marktpartijen uit de GWW-sector werken gezamenlijk aan deze uitgave ‘Leidraad Systems Engineering’. SE is een methode die producten, bijvoorbeeld een tunnel of een brug, beter laat aansluiten op de klantwenst en leidt tot meer efficiëncy. Wij gaven deze uitgave vorm en zaten samen met alle grote partijen (b.v. RWS, ProRail en Vereniging van Waterbouwers) aan tafel om samen tot een helder vormgeven en geïllustreerd verhaal te komen. We ontwierpen een op zichzelf staande stijl. Het boek bestaat uit drie delen: de sector, de organisatie en het project en gaat in op de houding en het gedrag die nodig zijn om SE ook echt te laten werken. Je kan het boek downloaden op leidraadse.nl.