Portfolio Categories Grafisch ontwerp
Gumtree Creatieve Communicatie is een reclame- en ontwerpbureau dat ‘het idee’ hoog in het vaandel heeft staan en dat combineert met helder en fris grafisch ontwerp.
Gumtree Creatieve Communicatie, conceptontwikkeling, grafische vormgeving, website, positionering, arbeidsmarktcommunicatie, communicatie, reclame
-1
archive,tax-portfolio_category,term-grafisch-ontwerp,term-70,stockholm-core-1.0.8,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive

Werken bij ProRail is werken aan jezelf

De afdeling HRM van ProRail vroeg ons te helpen het HR aanbod meer bekendheid te geven binnen het bedrijf, medewerkers te laten weten waar ze dit aanbod kunnen vinden zodat men er uiteindelijk ook meer gebruik van maakt.

 

We transformeren het meestal nogal gedachteloze loopje door de (interne)tunnel tussen 2 ProRail gebouwen tot een heuse experience. Omdat veel mensen met de blik naar beneden gericht door de tunnel lopen hebben we bedacht juist daar de aandacht te pakken door een gigantische vloersticker te ontwerpen. Hierop staan de 4 paden via welke medewerkers zicht kunnen ontwikkelen.

 

Door de verschillende ‘zijsporen’ te volgen maken medewerkers op een speelse manier kennis met het HR aanbod. Ook vertellen medewerkers over hun persoonlijke ervaringen. Omdat zij zich kwetsbaar durven op te stellen verlagen we de drempel om ook daadwerkelijk contact te zoeken met bijvoorbeeld een loopbaanadviseur, je manager of om online een product te ‘bestellen’.

 

Om de campagne ook op de regio kantoren te kunnen voeren lieten we een mobiele versie bouwen in de vorm van een zuil op een full colour geprint vloerkleed.

 

Het aantal loopbaangesprekken is in korte tijd met ruim 34% gestegen.

Laat je horen voor de Gaasperplas!

Laat je horen voor de Gaasperplas! Een heuse participatie karavaan trekt voor Amsterdam Zuidoost. Want de Gaasperplas gaat op de schop. Er liggen verschillende ontwerp varianten die getoetst moeten worden bij de bewoners. Het idee ontstaat om wat typisch zomerse rumoer te creëren met strandstoelen, schaafijs en een brassband. Een groot aantal mensen wordt een enquete afgenomen en men kan reageren op de ontwerpen. Zo kan het stadsdeel weer een nuttige verdiepingsslag maken. Het vrolijk roepende mannetje (Adam) is in korte tijd het herkenbare middelpunt van de campagne geworden.

Verhoeve Finance Employer Branding

Verhoeve Finance is een detacheerder van Finance professionals die op zoek zijn naar avontuur in hun carrière en geen trek hebben in een voorgeprogrammeerd loopbaanpad. Zij willen hun rugzak vullen met heel veel ervaring bij evenzoveel opdrachtgevers. En dat alles met de zekerheid van een vast dienstverband. Wij ontwikkelden een employer branding concept voor Verhoeve. ‘De wereld ligt aan je voeten’. We bedachten en produceerden een aantal (testimonial) video’s om de cultuur van Verhoeve uit te dragen en implementeerden diverse verbeteringen in de website.

Bouwcommunicatie Utrecht CS

Deze bouwhekdoeken waarop de reiziger de kans krijgt zijn mening te ventileren over het nieuwe Utrecht CS hebben we voor de Projectorganisatie Stationsgebied (POS) gemaakt.  Gumtree heeft jarenlang de bouw- en omgevingscommunicatie helpen verzorgen tijdens de verbouwing van Utrecht Centraal. Primair doel daarbij was het op peil houden van de klantbeleving. We hebben in die jaren zeer veel ervaring opgedaan met communicatie op en via bouwhekdoeken, bouwwanden maar ook met het ontwerp van tijdelijke zitgelegenheid. Vaak geïntergreerd met projectcommunicatie. Vaak veel ad-hoc ingrepen maar ook planvorming voor grotere ‘omklapmomenten’ waarbij de reiziger de volgende dag met een volledig nieuwe stationsrouting werd geconfronteerd.

Lidl Arbeidsmarktcommunicatie

Steeds meer bedrijven gaan inzien dat ze niet alleen aan hun corporate merk moeten werken maar ook aan hun Employer Brand. Hoe kijken werkzoekenden tegen mijn merk aan? Wat is hun perceptie bij Lidl als werkgever? Op die manier wordt het niet alleen makkelijker precies die mensen te vinden die bij je cultuur passen maar doe je dat uiteindelijk ook tegen lagere kosten. Voor Lidl Nederland vertaalden we dat naar de slogan ‘Altijd de beste willen zijn’. Dat verwoordde precies de mentaliteit die je als nieuwe Lidl medewerker moest hebben om succesvol te kunnen zijn binnen het bedrijf.

Ook bedachten we een succesvolle wervingsactie voor vakantiemedewerkers. Deze uitingen werden achterop kassabonnen gedrukt en als advertenties en flyers verspreid.

Grand Café ’t Filmhuys

Willeke en Rolf Coenen konden hun droom vervullen door in het Centrum van Amersfoort aan de Groenmarkt een prachtig pand te betrekken en het om te dopen in ’t Filmhuys. Een knipoog naar de gloriejaren van weleer toen ‘het Filmhuis’ een succesvolle horeca onderneming was. We ontwierpen niet alleen het logo en de identiteit maar gaven ook een aanzet voor de stijl van het interieur middels moodboards. Inmiddels in de maandelijkse ‘033 borrel’ een groot succes en kan je er ook heerlijk eten.

In Flanders Fields Exhibition

Het In Flanders Fields Museum brengt het historische verhaal van de Eerste Wereldoorlog in de West-Vlaamse frontstreek. Het is gevestigd in de heropgebouwde Lakenhallen van Ieper. In samenwerking met Totems bedachten we deze tentoonstelling over Chinese immigranten die in de eerste wereldoorlog naar Europa werden gehaald om hier te komen werken. Het tentoonstellingsconcept is opgebouwd rond 5 grote poorten die de bezoeker het verhaal van de  immigranten vertellen. Van hun situatie in China en de bootreis, tot de gruwelijkheden die ze hier aantroffen en de velen die hier het leven lieten.

Leidraad Systems Engineering

Diverse grote marktpartijen uit de GWW-sector werken gezamenlijk aan deze uitgave ‘Leidraad Systems Engineering’. SE is een methode die producten, bijvoorbeeld een tunnel of een brug, beter laat aansluiten op de klantwenst en leidt tot meer efficiëncy. Wij gaven deze uitgave vorm en zaten samen met alle grote partijen (b.v. RWS, ProRail en Vereniging van Waterbouwers) aan tafel om samen tot een helder vormgeven en geïllustreerd verhaal te komen. We ontwierpen een op zichzelf staande stijl. Het boek bestaat uit drie delen: de sector, de organisatie en het project en gaat in op de houding en het gedrag die nodig zijn om SE ook echt te laten werken. Je kan het boek downloaden op leidraadse.nl.

ProRail Spoorparade

Op de spoorparade in Amersfoort presenteerde de gehele spoorse wereld zich aan het publiek ter ere van het 175 jarig bestaan van het spoor. ProRail vroeg ons een fysieke presentatie te bedenken die opvallend was en interactief. We bliezen twee stukken spoorstaaf dusdanig op dat het vrijstaande elementen in de ruimte werden. In de eerste vorm ontwikkelden we een ‘draisine game’ waarin de bezoekers een virtueel parcours zo snel mogelijk moesten afleggen door de hendel op en neer te bewegen. Daarnaast bedachten we een knikkerbaan. Door alle wissels goed te plaatsen kwamen de treinen volgends ‘dienstregeling’ aan op het perron. De tweede vorm bevatte drie modelbouw treinen die gecombineerd met een videopresentatie de ontwikkeling van het spoor verbeeldden.

Zuidas gebiedscommunicatie

Voor Amsterdam Zuidas, een organisatie bestaande uit Zuidas (gemeente Amsterdam) en ZuidasDok (Rijkswaterstaat, ProRail en gemeente Amsterdam), ontwerpen we sinds medio 2016 veel communicatiemiddelen. Als een van de preferred suppliers bouwen we de Zuidas de huisstijl verder uit en bewaken we de identiteit (Fabrique). Dat heeft bijvoorbeeld al geresulteerd in een 200 meter lange ‘branded’ bouwwand bij de Vijfhoek fietsparkeergarage en het Zuidas Zomerpark waar op een braakliggend stuk bouwgrond een pop-up park is verrezen. Met onze ruimte ervaring in bouwcommunicatie kunnen we ons hart ophalen op de Zuidas!